Eén op één, of in een teamverband werken met een coach

Sommige vraagstukken zijn individueel, zodat je beter één-op-één kunt werken dan in groepsverband. Andere vraagstukken vragen om het begeleiden van een groep. Soms staat een coaching op zichzelf, soms is het onderdeel van een opleidingstraject. Afhankelijk van de vraag en behoefte kun je face-to-face met een coach werken, of (deels) via het internet.

Kijk voor meer informatie op onze specifieke productpagina’s, of lees de online brochure onderaan deze pagina.

Voorbeelden hoe- en wanneer HRD Group de verschillende coachingsvormen veelal in zet:

Persoonlijke coaching

Wanneer iemand niet lekker in zijn vel zit of om de één of andere reden niet zo goed functioneert, dan kost dat energie. Natuurlijk voor zowel de persoon zelf, maar ook voor zijn omgeving. HRD Group heeft een unieke aanpak ontwikkeld om de vitaliteit en gezondheid te bevorderen van individuele medewerkers. En daarmee dus ook die van de organisatie. Ons programma is gericht op het behoud of herstel van arbeidsgeschiktheid en op het zich meer bewust worden van persoonlijke talenten en drijfveren. Met als doel: opnieuw in beweging komen.

Wij beschikken over een uitgebreid diagnostisch aanbod en we hebben veel ervaring met het vergroten van zelfinzicht, weerbaarheid en motivatie van mensen om los te komen uit oude patronen. Dat stelt beter in staat gerichte keuzes te maken en hun eigen talent te leven.

Teamcoaching

Soms heeft een groep een begeleider van buitenaf nodig. Een team of een afdeling zit bijvoorbeeld in een strategisch proces en staat voor lastige beslissingen. Of een team bevindt zich in een impasse in haar ontwikkeling. Een procesbegeleider van HRD Group zorgt voor een inspirerende en soms confronterende aanpak en zorgt ervoor dat alle deelnemers zich helemaal op de inhoud kunnen storten.

In onze teamsessies zorgen wij voor een verfrissend en confronterend programma waarin uw medewerkers van elkaar leren en/of beter met elkaar leren samen te werken. Door het inzicht in zichzelf en elkaar te vergroten, en door toe te werken naar een gedeelde behoefte en visie op samenwerken, resulterend in concrete afspraken.

E-coaching

Waarom e-coaching

Het belangrijke voordeel van een e-coaching is dat uw coach snel en adequaat kan reageren op uw vragen en op alle mogelijke tijden. Daarnaast kunt u werken vanuit uw eigen vertrouwde omgeving; dat spaart tijd en geld. Bovendien is een e-coach goedkoper dan een off-linecoach.

Niet alle problemen zijn geschikt om via email te begeleiden. In het eerste e-mailconsult starten wij met een intakevragenlijst en een klachtenvragenlijst waardoor we een goede inschatting kunnen maken of uw vraag geschikt is voor behandeling via e-mail.

Hoe e-coaching werkt

U kunt zich aanmelden voor e-coaching door een bericht achter te laten via het contactformulier op onze website. Daarin geeft u aan dat u e-coaching wilt volgen of psychologische advisering wilt krijgen. Uw coach zal dan binnen 24 uur contact met u opnemen om voor een intake. De intake-fase bestaat uit het invullen van vragenlijsten, die naar u worden gemaild. Op basis hiervan maken we een inschatting van uw vraag, en stemmen we dat met u af. De communicatie verloopt via de mail. Als u wilt kunt u een afspraak maken met uw coach voor een telefonisch consult.